בית מרקחת אורנים פארם

משלוחים בפריסה ארצית

הזמנה מעל 350 ₪ משלוח חינם

02-6792632

קנאביס רפואי וטיפולים במחלת הסרטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

סרטן הוא שם כללי למחלות שונות בהן תאי הגוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת ומתרבים ללא הפסקה. הצטברות של תאים אלו יוצרת גידול ממאיר, בעל יכולת נדידה למקומות אחרים בגוף.  התפשטות ונדידת  התאים  בצורה זו נפוצה בסוגי סרטן שונים ומכונה גרורות.
כיום מוכרים בעולם המדע והרפואה למעלה מ-200 סוגי גידולים סרטניים.
 
אפשרויות נפוצות בטיפול בסרטן

  • טיפול כירורגי- אחת הדרכים לטיפול במחלת הסרטן הוא ניתוח להסרת הגידול.
  • טיפול כימי (כימותרפיה)- תרופות כימיות ניתנות במטרה להרוס את התאים הסרטניים.
    התרופות ניתנות לרוב  דרך עירוי לווריד אך בחלקן דרך הפה.
    במקרים רבים, בעקבות פגיעה של הטיפול גם בתאים בריאים בגוף, המטופל יחווה תופעות לוואי כגון בחילות והקאות, ירידה בספירת דם, פצעים בפה, נשירת שיער, שלשולים.
  • טיפול בקרינה (רדיותרפיה)- מתן קרני אנרגיה בעלות עוצמה גבוהה לאזור הגידול הסרטני, מה שגורם להרס התאים הסרטניים. טיפול זה גורם לתופעות לוואי שונות כגון: עייפות, הקאות, שלשולים, כוויות  ופריחה בעור.
  • טיפול ביולוגי/ מולקולארי– עידוד מערכת החיסון לתקוף תאים סרטניים ובכך להשיג עצירת גדילתם והתפתחותם. הטיפול יכול לעיתים להתמקד סלקטיבית בתאי הסרטן ויפגע פחות או אף כלל לא בתאים בריאים.

במחקרים רבים ושונים גילו כי קנאביס גורם להקלה בסימפטומים של המחלה וגם בתופעות הלוואי של הטיפולים בה. כמו כן קיימת סברה המבוססת על מספר מקרים, בהם התגלה כי הקנאביס עשוי לסייע בכיווץ גידולים ומניעת התפשטות של גרורות.

הקנבינואיד  THC הינו מרכיב פעיל בצמח ומשמש כמשכך כאבים, גורם להקלה בהקאות ובבחילות שהן תופעות לוואי ידועות של טיפול כימותרפי. כמו כן הוא מעורר תאבון ובכך יכול למנוע מהחולה להגיע לתת משקל שהינה תופעה נפוצה בקרב חולי סרטן.
הקנאביס יכול לעזור בשיפור מצב הרוח של המטופל לאחר טיפולים אינטנסיביים המאופיינים בתופעות כמו עייפות, מצב רוח ירוד, דיכאון וכדומה. 

תוצאות מחקרים מעידות כי לטיפול בקנאביס רפואי עשויה להיות השפעה על האטה ועיכוב ההתפתחות של תאים סרטניים בסוגים מסוימים של המחלה, ובכך הם יכולים לסייע ולשפר את יעילות הטיפולים האונקולוגיים בסוגי סרטן שונים.

במחקר ישראלי שנעשה בטכניון בחיפה נבדקה ההשפעה של 50 וריאציות של קנאביס רפואי על 200 סוגים של תאים סרטניים. הממצאים מצביעים  על כך שהקנאביס הרפואי תרם בעיכוב התפתחות גידולים סרטניים.
במחקר ישראלי נוסף התגלה כי רכיבים בקנאביס מסוגלים להשמיד באופן יעיל את התאים הסרטניים,  אבל יותר מכך, הם מונעים מהתאים הללו למצוא זה את זה במרחב. התאים האלו “מתקשרים” אחד עם השני ע”י החלפת אותות כימיים. התאים הסרטניים יכולים לנוע אחד לקראת השני ולהתלכד יחדיו, אז נוצרות חלוקות חדשות של תאי גזע. תאי הגזע נפרדים מ”גידול האם” ונודדים למקומות חדשים בגוף ויוצרים בהמשך עמידות של המחלה לטיפולים כימותרפיים. הרכב החומרים בקנאביס מסייעים למנוע תהליך זה, ובכך תורמים במניעת התפתחות ועמידות הגידולים לכימותרפיה. 

תוצאות המחקרים ,מעוררות אופטימיות גדולה בקרב חולים ואנשי מקצוע ומחקר בכל הקשור לפיתוח פתרונות ריפוי באמצעות קנאביס רפואי לחולי סרטן. זהו פוטנציאל מבטיח ומרגש אשר עשוי לסמל עידן חדש בתחום הקנאביס הרפואי.
גם בתחום זה ניתן לטפוח של שכמיהם של החוקרים הישראלים שמהווים חלוץ בחקר הקנאביס הרפואי והשפעתו על מחלות שונות.

תכנים אחרונים

קנאביס – משלוחים

אנו חיים בתקופה המאופיינת בהתפתחויות צרכניות משמעותיות הצועדת לכיוון הפשטת תהליך הרכישה. הדבר מתבטא בעלייה מתמדת ברכישות המבוצעות ברשת לעומת רכישות בדריכה בחנויות . גם

קנאביס אינדיקה

זני קנאביס מאופיינים בדרך כלל בשלוש קטגוריות עיקריות, אינדיקה, סאטיבה והיברידי. מטופלים בקנאביס רפואי, חשופים למגוון מוצרים רחב המתחלק בהתאם לקבוצות הנבדלות הללו. הסיבה לכך

משלוח קנאביס רפואי

קנאביס רפואי ידוע כצמח בעל סגולות מרפא מהדומיננטים ביותר בצומח. ככזה, הוא הפך בשנים האחרונות כחלק מטיפולים רפואיים עבור מגוון רחב של מחלות – וזאת

מלאי קנאביס רפואי – בתי מרקחת

יחד עם הפופולריות הגוברת של צמח הקנאביס כאמצעי רפואי לטיפול במחלות רבות, כך גם הדרך להשיגו הולכת ונעשית מסובכת פחות. אם בעבר נאלצנו לחפש ארוכות

תפרחת קנאביס

שלב הפריחה הוא החלק המעניין ביותר במחזור החיים של צמח הקנאביס. המגדלים המורשים  דואגים לטפח את הצמח משלב הזריעה ועד לשלב קצירת הפרח. על מנת

קנאביס

את צמח הקנאביס גילה האדם עוד מימי ראשית הציוויליזציה. עדויות ראשונות לשימוש בו ניתן לתארך כאלפי שנים לפני הספירה. בקנאביס השתמשו לרוב למטרות פסיכדליות. בתרבויות

דילוג לתוכן