בית מרקחת אורנים פארם

משלוחים בפריסה ארצית

הזמנה מעל 350 ₪ משלוח חינם

02-6792632

תפרחת קנאביס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

שלב הפריחה הוא החלק המעניין ביותר במחזור החיים של צמח הקנאביס. המגדלים המורשים  דואגים לטפח את הצמח משלב הזריעה ועד לשלב קצירת הפרח. על מנת להגיע ליבול איכותי שיעמוד בקרטריונים המאפיינים קנאביס רפואי, יש לעמול לא מעט. נדרש ידע מקצועי רב, תוך יצירת התנאים האופטימליים לסביבתו של הצמח בכל שלב במחזור חייו.  מאמר זה יציג את שלבי גידול  צמח הקנאביס, אופנים לשימוש ולצריכה, וכן את התועלת הבריאותית הנובעת מהחומרים הפעילים הקיימים בתפרחת.

גידול התפרחת לפי שבועות

רוב הצמחים יתחילו לפרוח כאשר הם מקבלים 12 שעות של אור ו-12 שעות של חושך ביממה. תנאים אלו מחקים את אור השמש הטבעי שהצמח יחווה וישתנה כמובן בהתאם לעונות השנה . זאת בניגוד לצמחים רבים אחרים שאינם זקוקים לתנאים הללו כדי להתחיל את שלב הפריחה.

אחד הסימנים הראשונים לשלב פריחת הקנאביס הוא תחילת היווצרותם של עמודים בגבעול הצמח. מבנים אלה נראים כמו שערות לבנות שיוצאות מהנקודה שבה נפגשים עלי המניפה של הצמח עם הגבעול הראשי שלו. לאחר הופעתם של פיתולים בגבעולים, ניתן יהיה להבחין בניצנים ראשונים של הפרח, זאת כבר  בשבועות הראשונים בחיי הצמח. נבחין בתחילת היווצרותם של הפרחים, בגודל של כרבע מגודל הניצן, אלה יהפכו צפופים וקשים ככל שהצמח גדל.

בכל שבוע של שלב הגידול של צמח הקנאביס, יעבור מספר שינויים ייחודיים. שינויים אלה קורים לאט, כך שמגדל ללא ניסיון עשוי שלא לשים לב אליהם. צמחי קנאביס לא “מבזבזים זמן” ברגע שהם עוברים לשלב הפריחה. במהלך השבוע הראשון של הפריחה, ניתן להבחין כי הצמח נמתח כלפי מעלה. למעשה, הצמח עשוי להכפיל את גודלו במהלך השבוע הראשון לפריחה. הגבעולים והעלים יהפכו יציבים וחזקים יותר, מה שמכין את הצמח לרגע שבו הפרחים יתחילו להיווצר בשבועות הקרובים.

בשבוע השני של הפריחה, הצמחים הנקביים יתחילו ליצור את אותם עמודים לבנים. צמחים זכריים, לעומת זאת יצרו שקי אבקה שמזכירים מעט נורות ירוקות, שכן זכרים לא מייצרים פרחים. גרוע מכך, צמחים זכרים עלולים לגרום לצמחים נקביים להתחיל לגדל זרעים, מה שמונע את היווצרותם של פרחים צפופים. כתוצאה מכך, חשוב להסיר את כל הצמחים הזכריים במטרה שלא לפגוע ביצירת התפרחת.

ברגע שהצמחים יגיעו לשלושה שבועות במחזור הפריחה, הם יפסיקו בהדרגה להימתח כלפי מעלה. במקום זאת, הם יתחילו למקד את האנרגיה שברשותם לטובת עיבוי הפרחים מאתרי הניצנים. זה השלב שבו נוכל להבחין בתחילת התהוות הפרחים שבשלב זה הם עדיין לא בשלים ולכן עדיין לא ניתן להרגיש את הארומה הייחודית של הצמח. במהלך שלב זה של מחזור החיים , חשוב לשים לב לבעיות תזונתיות שיבואו לידי ביטוי לדוגמא בעלים דהויים.

השבוע הרביעי הוא אחד הזמנים המרגשים ביותר במהלך מחזור הגידול. זה הזמן שבו הניצנים מתחילים להתנפח. ייתכן שהפרחים אף יגדלו בן לילה. בשלב זה, הניצנים גדלים באופן משמעותי ויש צורך להחזיק ולתמוך בענפי הצמח עם יתדות או רשת. בנוסף, השבוע הרביעי הוא הזמן בו הצמחים יתחילו לפלוט ריח אופייני.

השבוע החמישי יתאפיין לרוב בתפיחה נוספת של הניצנים, הצמחים יהפכו דביקים למגע כשהפרחים והטריכומות ממשיכים להתפתח. השערות הלבנות של הצמח עשויות להתחיל לדהות ולהשתנות לצבע חום כהה. בשלב זה הצמח יתחיל להפיק ריח חזק מאוד.

בשבוע השישי ועד השמיני, הצמח משקיע את רוב האנרגיה שברשותו לטובת הבשלת התפרחת. בשלב זה,  מתחיל תהליך “ניקוי” הצמח באמצעות ההשקיה אשר תהיה נטולת חומרי דישון ככל האפשר. לרוב זה ישפר את הטעם והארומה המאפיינים את התפרחת. מכאן הדרך כבר קצרה לשערי מפעל הייצור שם התפרחות יעברו תהליכים נוספים כמו ייבוש, חיטוי, בדיקות ריכוז החומרים הפעילים, בדיקות איכות ואריזה. תהליך זה יזכיר תהליכי ייצור בדומה למפעלי תרופות, זאת  במטרה להנגיש למטופל תפרחות איכותיות שעמדו בסטנדרט גידול ייצור ואריזה מחמירים שנקבעו על ידי הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות.

אופני צריכה של תפרחת קנאביס

ישנן שיטות מגוונות לצריכת קנאביס. הצורה הנפוצה יותר בקרב המטופלים היא עישון התפרחת המיובשת. ההשפעות הרפואיות תהינה כמעט באופן מידי ויכולות להימשך בין שעה לשלוש שעות, תלוי במינון ובמטופל עצמו (ההשפעה אינדיבידואלית ועשויה להשתנות מאדם לאדם).

שיטת שימוש נוספת היא אידוי התפרחת באמצעות וופורייזר שהופכת להיות יותר ויותר פופולרית. זאת כיוון שהעישון נוטה להכביד על הריאות, מה שמביא חולים הזקוקים למריחואנה רפואית לחפש אלטרנטיבה. ניתן לבצע אידוי עם וופורייזר בצורה נוחה וקלה לשימוש המאפשרת לקבל את התועלות הרפואיות של הצמח ולחסוך את הנזקים העלולים להיווצר משימוש ארוך טווח בעישון.

זני קנאביס משתנים מאוד בעוצמתם ובתכולת הקנבינואידים שלהם, מה שיכול להשפיע על חווית השימוש בקנאביס. עוצמת התפרחת נמדדת לפי הריכוז הכולל של קנבינואידים, שהיא למעשה תרכובות כימיות הפועלות על המערכת האנדוקנבינואידית שלנו כדי לעורר השפעות פסיכואקטיביות ופיזיות.

עישון תפרחת קנאביס מביא לתוצאות שונות מאוד מאכילת קנאביס באמצעות עוגיות לדוגמא. אף על פי שידוע כי קיים שימוש כזה הנפוץ יותר במדינות אחרות, עישון של “ג’וינט” יגרום להשפעה של כמה שעות עבור האדם הממוצע, בעוד שאכילת כמות דומה עשויה לגרום לתופעות לוואי שונות והשפעה פחותה בהשוואה לעישון\אידוי. בהתנסות ראשונית בעישון תפרחת, רצוי להמתין כ- 15 דקות לפני שימוש נוסף וזאת כדי לקבל מושג כיצד  השאיפה משפיעה ספציפית על אותו מטופל.

תועלת רפואית

לקנאביס יש היסטוריה ארוכה כצמח מרפא, שככל הנראה התחילה לפני יותר מאלפיים שנה. בארצות הברית, הצמח היה זמין יחסית לכל מבקש במשך תקופה ארוכה עד שהאיגוד הרפואי האמריקאי הסיר אותו מהחוק. בשנת 1985 חברות תרופות קיבלו אישור להתחיל בפיתוח קנאביס לשימוש טיפולי.

כעת הקנאביס מוכר כאמצעי טיפול לגיטימי במצבים רפואיים רבים, וביניהם כאב כרוני, חרדה, דיכאון, נדודי שינה, אפילפסיה, הפרעות פוסט טראומטיות, כאבים הנובעים ממחלת הסרטן, ועוד. על פי רוב, התועלת של תפרחת הקנאביס נובעת מיכולתה לטשטש ולהעלים כאבים, וכן להרגיע את הגוף באופן כללי.

הקלה בכאבים כרוניים היא ללא ספק המצב השכיח ביותר עבור מטופלים בשימוש רפואי בקנאביס. עם זאת, נראה שתפרחת הקנאביס שימושית גם לטיפול בעייפות ובמצבים של חולשה פיזית ומנטלית. עייפות היא תופעה מרכזית של סוגים רבים של מחלות, ומספר מחקרים הראו שאנשים עם כאב כרוני, סרטן, מחלת הפרקינסון וטרשת נפוצה מדווחים על עלייה ברמות האנרגיה לאחר צריכת תפרחת של קנאביס רפואי. מחקרים אחרים מראים שהמטופלים מוותרים יותר ויותר על תרופות מרשם משככות כאב וממכרות לטובת התנסות טיפולית בקנאביס הרפואי, מה שמוכיח העדפה גלויה לשימוש בצורת רפואה עתיקה וטבעית זו.

למרות האמונות המקובלות לפיהן שימוש תכוף בקנאביס עלול לגרום לירידה בפעילות ההתנהגותית, מה שמכונה תסמונת אמוטיבציונית, אנשים נוטים למעשה לחוות עלייה מיידית ברמות האנרגיה שלהם מיד לאחר צריכה של תפרחת קנאביס. מטופלים רבים מדווחים על עליה ניכרת באיכות חייהם לאחר שהחלו להשתמש במוצרי קנאביס רפואי.

תכנים אחרונים

קנאביס – משלוחים

אנו חיים בתקופה המאופיינת בהתפתחויות צרכניות משמעותיות הצועדת לכיוון הפשטת תהליך הרכישה. הדבר מתבטא בעלייה מתמדת ברכישות המבוצעות ברשת לעומת רכישות בדריכה בחנויות . גם

קנאביס אינדיקה

זני קנאביס מאופיינים בדרך כלל בשלוש קטגוריות עיקריות, אינדיקה, סאטיבה והיברידי. מטופלים בקנאביס רפואי, חשופים למגוון מוצרים רחב המתחלק בהתאם לקבוצות הנבדלות הללו. הסיבה לכך

משלוח קנאביס רפואי

קנאביס רפואי ידוע כצמח בעל סגולות מרפא מהדומיננטים ביותר בצומח. ככזה, הוא הפך בשנים האחרונות כחלק מטיפולים רפואיים עבור מגוון רחב של מחלות – וזאת

מלאי קנאביס רפואי – בתי מרקחת

יחד עם הפופולריות הגוברת של צמח הקנאביס כאמצעי רפואי לטיפול במחלות רבות, כך גם הדרך להשיגו הולכת ונעשית מסובכת פחות. אם בעבר נאלצנו לחפש ארוכות

תפרחת קנאביס

שלב הפריחה הוא החלק המעניין ביותר במחזור החיים של צמח הקנאביס. המגדלים המורשים  דואגים לטפח את הצמח משלב הזריעה ועד לשלב קצירת הפרח. על מנת

קנאביס

את צמח הקנאביס גילה האדם עוד מימי ראשית הציוויליזציה. עדויות ראשונות לשימוש בו ניתן לתארך כאלפי שנים לפני הספירה. בקנאביס השתמשו לרוב למטרות פסיכדליות. בתרבויות

דילוג לתוכן