בית מרקחת אורנים פארם

משלוחים בפריסה ארצית

הזמנה מעל 350 ₪ משלוח חינם

02-6792632

קנאביס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

את צמח הקנאביס גילה האדם עוד מימי ראשית הציוויליזציה. עדויות ראשונות לשימוש בו ניתן לתארך כאלפי שנים לפני הספירה. בקנאביס השתמשו לרוב למטרות פסיכדליות. בתרבויות שונות אף נחשב לסם המשכר המקובל והנפוץ ביותר. השימוש הרפואי בצמח הקנאביס אמנם צבר תאוצה בשלב מאוחר הרבה יותר, אך השימוש בו רווח גם בתקופה העתיקה דבר שתרם להתפשטות הפופולריות של הצמח עם התפתחות הציוויליזציה.

כיצד התפתח צמח הקנאביס לכדי תרופה?

התיעוד הראשוני ביותר שנמצא עד כה לשימוש בקנאביס בידי בני האדם ניתן לתיארוך באלף העשירי לפני הספירה. זוהי נקודת זמן קדומה ביותר, בשלבי הציוויליזציה הראשוניים. שימוש כה ארוך טווח מאז ועד ימינו, מעיד על החשיבות של צמח הקנאביס לשימושים שונים בקרב המין האנושי.

 חשיבות זו של צמח הקנאביס הובילה להישרדותו במשך אלפי שנים וניתן לקשור זאת למספר סיבות שונות:

  1. פופולריות בתרבות המזרח – מקורו של צמח הקנאביס הינו ככל הנראה מאיזור צפון מערב הרי ההימלאיה. באיזור זה ניתן למצוא את התיעוד הראשון של שימוש בצמח הקנאביס למטרות משכרות. מחקרים רבים טוענים כי כבר בתקופה קדומה זו נעשה שימוש מגוון בצמח הקנאביס, בין אם ליצור סיבים למטרות שונות, שמנים בעלי סגולות טיפוח, ואף שימושים רפואיים קדומים.

הקנאביס נותר בלעדי לאיזור זה במשך זמן רב, ובו התפתחו  שני הזנים העיקריים של צמח הקנאביס – הסאטיבה והאינדיקה. יש הטוענים כי השימוש בצמח הקנאביס כחומר משכר באיזור זה של העולם תרם להתפתחות התרבויות ההודיות והנפאליות ככאלו הדוגלות ברוחניות והתחברות לנפש האדם.

  • איסור השימוש באלכוהול במדינות מוסלמיות – בעוד השימוש המשכר בצמח הקנאביס רווח באופן מקביל לשימוש באלכוהול (גם הוא שותף קדום להתפתחות הציוויליזציה האנושית) באסיה המזרחית, כאשר צמח הקנאביס התפשט למזרח התיכון הוא היווה כסם המשכר היחיד. תופעה זו נבעה מהאיסור הדתי המוסלמי  לצריכת אלכוהול.

בשל איסור זה צמח הקנאביס ידע תקופה של שגשוג מתמשך ברחבי המזרח התיכון ובמדינות מוסלמיות אחרות. מתוקף היותו החומר ה”משכר” הכמעט בלעדי באזורים  אלו, נוצרו תתי זנים רבים ומגוונים כבר אז, והם יהיו האבות הקדומים של תתי הזנים הרבים שקיימים כיום.

  • מלחמות נפוליאון כמנוע להתקדמות הקנאביס לכדי תרופה – מלחמות נפוליאון הביאו אירופאים רבים לאיזורים בהם  לא דרכו קודם מעולם. הפלישה של חיילים אלו למזרח התיכון הובילה להיכרות של חיילים רבים שהשתתפו במלחמות עם הקנאביס אשר לא היה קיים באירופה עד אותה תקופה.

חיילים אלו, כמו גם חוקרים ומדענים שהגיעו למזרח על מנת לחקור את העולם שלא היה מוכר עד אז, הביאו את צמחי הקנאביס לאירופה בשל סקרנותם והיוודעותם לסגולות הרבות של הצמח. באירופה הצמח היה זר למקומיים אשר טרם הכירו את השימוש בו.

האירופאים, עם זאת, דבקו בצריכת האלכוהול כחוויה המשכרת הנפוצה ביותר עבורם, ואת הקנאביס  חקרו ופיתחו כחומר תרופתי. לאור ההתקדמות הטכנולוגית הרבה שהחלה במאה ה – 18 באירופה, וגם בשל תמורות חברתיות שאפיינו את זמנים אלו, צמח הקנאביס זכה למחקר מעמיק באמות המידה של אותם זמנים.

ניתן לראות בתקופה זו, בה הקנאביס הגיע לאירופה, כניצני המחקר המדעי והרפואי שנעשה בצמח בימינו אנו. תקופה זו של מעין ״תור זהב״ של הצמח, נמשכה בעקביות עד לתחילת המאה ה – 20, בה השימוש בצמח הקנאביס נאסר בארצות הברית (ולאחריה גם במרבית העולם המערבי).

  • עדנה מחודשת בשלהי המאה ה 20, ומחקר מחודש –    שנות ה 60 באמריקה היו סוערות חברתית ופוליטית. ״דור הפרחים״ הצעיר לקח את השימוש בקנאביס כמובן מאליו, וזאת בצל האיסור הגורף על השימוש בו. אמנם בתקופה זו ובעשור שלאחריו השימוש בקנאביס היה די נפוץ, אך הלגיטימיות הציבורית בעניין, על אחת כמה וכמה בשימוש כתרופה, עדיין לא היתה בשלה.

רק באמצעות חידוש המחקר (בין היתר גם בישראל) ועבודה לוביסטית מאומצת של המאמינים ביכולות הצמח, הולך וחוזר צמח הקנאביס לקדמת הבמה של עולם הרפואה.

 השימוש בקנאביס הרפואי בעולם המערבי נעשה מקובל יותר ויותר. מדינות רבות מאפשרות שימוש בקנאביס לכל צורך, ואף יותר מכך לצרכים רפואיים בפרט.

מחקרים מתפרסמים מדי שנה ומוכיחים את הסגולות הרפואיות שהיו ידועות ככל הנראה כבר בעת העתיקה. כיום, הממסד הרפואי גם השמרני ביותר מכיר ביכולותיו והשפעותיו החיוביות של צמח הקנאביס בתור תרופה עבור מטופלים רבים. יותר ויותר  רופאים דוגלים בשיטות המערבות שימוש בסגולות השונות של הקנאביס כחלק מטיפול המעניק רווחה לחולים במחלות שונות.

סגולות רפואיות שונות של צמח הקנאביס

כמצוין לעיל, ככל שחולף הזמן, הולכים ומתגלים בפני החוקרים מגוון הסגולות הרפואיות שצמח הקנאביס יכול להציע. עם זאת, כבר כיום ישנם מחקרים רבים אשר מוכיחים יכולות רפואיות של צמח הקנאביס, בתחומי מחלות שונות הדורשות  התמודדות של המטופלים – נפשיות ופיזיות:

  1. צמח הקאנביס כחומר מרפא דלקות – דלקת הינה התמודדות נפוצה ביותר של בני אדם רבים ברחבי העולם. ישנם מגוון סוגים של דלקות המופיעות בדרגות חומרה שונות. בין אם מדובר בדלקת קלה בשרירים,גידים
    ומפרקים ועד דלקות פנימיות קשות .

החוט המקשר בין סוגי הדלקות השונים, היות והם רחוקים במידת חריפותם זה מזה, הוא מאפייני המחלה ודרכי הטיפול בה. ישנם מגוון רחב של צמחים ומאכלים נוגדי דלקות – וצמח הקנאביס הינו אחד היעילים שבהם. צריכה של צמח הקנאביס בתצורותיו השונות הוכחה על ידי מחקרים כיעילה במלחמה בסוגי הדלקת השונים.

  • צמח הקנאביס כמטפל במחלות החרדה, האינסומניה והדיכאון – לזני הקנאביס השונים ישנן השפעות מגוונות על ההיבטים הנפשיים שלנו. בעוד זן אשר ידוע כמעורר ומעודד יוכל לטפל באופן אפקטיבי דווקא בתסמיני דיכאון או מצבים של היעדר תיאבון או רעב, זן מרגיע ומפקס יוכל לסייע בתסמיני חרדה ואינסומניה.

חשוב לציין כי במחלות או מצבים נפשיים אלו, הסימפטומים מהווים למעשה גם מהות המחלה עצמה. כלומר, בהפחתת הסימפטומים של מחלה נפשית מבין אלו שהוזכרו, הקנאביס הרפואי מסוגל לטפל במחלה עצמה ואף בסופו של דבר לפתור אותה.

חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה לקנאביס שיוכל להתאים לנו את זן הקנאביס הנכון ביותר עבורנו, זאת בשל הסוגים הרבים שקיימים בשוק – שהם לעתים אף החלאה של זנים שונים.

  • שימוש בקנאביס על מנת לטפל בחולים במחלות סופניות –  חולים במחלות קשות כמו סרטן או איידס לעתים מקבלים מרשם לשימוש בקנאביס רפואי. הקנאביס הרפואי מהווה עבורם תרופה יעילה, משום שהטיפול במחלות אלו לרוב מערב כמות גדולה מאוד של תרופות  והשימוש בקנאביס הרפואי עשוי להקל על הסבל הרב המתלווה למחלות אלו מבלי להעמיס על הגוף תרופות כימיות נוספות .

חולים במחלות אלו לעתים קרובות מאופיינים בחוסר בתיאבון בהיעדר אנרגיה. שימוש בקנאביס הרפואי יכול לסייע לחולים אלו להתגבר על תסמינים אלו, ובכל לאפשר לגוף שלהם ולמערכת החיסונית שלהם להתרכז בפתרון המחלה.

בית המרקחת אורנים פארם הוקם בירושלים בשנת 2007, ומאז מהווה נקודה משמעותית בתחום הפארם. בנוסף, התמחותו של בית המרקחת אורנים הינה קנאביס רפואי, והוא מהווה מחלוצי התחום בארץ. החנות מתחזקת אתר אינטרנט ידידותי ונוח לשימוש, וניתן לרכוש באמצעותו ולקבל את התרופות או הקנאביס הרפואי בבית המטופל,  בפריסה ארצית. למידע נוסף אודות בית המרקחת, לחצו כאן.

תכנים אחרונים

קנאביס – משלוחים

אנו חיים בתקופה המאופיינת בהתפתחויות צרכניות משמעותיות הצועדת לכיוון הפשטת תהליך הרכישה. הדבר מתבטא בעלייה מתמדת ברכישות המבוצעות ברשת לעומת רכישות בדריכה בחנויות . גם

קנאביס אינדיקה

זני קנאביס מאופיינים בדרך כלל בשלוש קטגוריות עיקריות, אינדיקה, סאטיבה והיברידי. מטופלים בקנאביס רפואי, חשופים למגוון מוצרים רחב המתחלק בהתאם לקבוצות הנבדלות הללו. הסיבה לכך

משלוח קנאביס רפואי

קנאביס רפואי ידוע כצמח בעל סגולות מרפא מהדומיננטים ביותר בצומח. ככזה, הוא הפך בשנים האחרונות כחלק מטיפולים רפואיים עבור מגוון רחב של מחלות – וזאת

מלאי קנאביס רפואי – בתי מרקחת

יחד עם הפופולריות הגוברת של צמח הקנאביס כאמצעי רפואי לטיפול במחלות רבות, כך גם הדרך להשיגו הולכת ונעשית מסובכת פחות. אם בעבר נאלצנו לחפש ארוכות

תפרחת קנאביס

שלב הפריחה הוא החלק המעניין ביותר במחזור החיים של צמח הקנאביס. המגדלים המורשים  דואגים לטפח את הצמח משלב הזריעה ועד לשלב קצירת הפרח. על מנת

קנאביס

את צמח הקנאביס גילה האדם עוד מימי ראשית הציוויליזציה. עדויות ראשונות לשימוש בו ניתן לתארך כאלפי שנים לפני הספירה. בקנאביס השתמשו לרוב למטרות פסיכדליות. בתרבויות

דילוג לתוכן