בית מרקחת אורנים פארם

משלוחים בפריסה ארצית

הזמנה מעל 350 ₪ משלוח חינם

02-6792632

קנאביס רפואי זנים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

משחר ההיסטוריה בני האדם השתמשו בצמח הקנאביס עבור צרכים מגוונים. מהצמח ייצרו סיבים, תפרחות לשימוש פסיכואקטיבי ואף שמן זרעים למען שימוש רפואי. זרעי הקנאביס אינם מכילים חומר פסיכואקטיבי, והם עשירים בערכים תזונתיים. בזרעים אלו נהוג היה להשתמש בכדי לשפר את רמת התזונה.

בתחילת המאה ה-20 חל שינוי בתפיסה וביחס החברה והממשל בקשר לקנאביס והשימוש בו הוצא מחוץ לחוק בארצות הברית, ולאחריה בעולם כולו – זאת בשל השימוש הפסיכואקטיבי בו, אשר שנוי במחלוקת. איסור זה על השימוש בצמח אינו מבטל את התועלות הרפואיות והנפשיות המצויות בו וידועות משחר ההיסטוריה. עקב כך, במשך מרבית המאה ה –20, התועלת הרפואית של צמח הקנאביס כמעט ונשכחה  מהמודעות הציבורית.

בשנים האחרונות, בעקבות תמורות חברתיות ופוליטיות, הקנאביס חוזר למעמדו כצמח המועיל לבני האדם, ומחקרים רבים הנערכים מדי שנה מוכיחים את השפעותיו החיוביות.

כיום, צמח הקנאביס, בתצורותיו השונות, משמש אנשים רבים על מנת להתגבר על בעיות רפואיות ונפשיות רבות. עולם הרפואה המתקדם, לצד התרופות והטיפולים המתחדשים, מכיר בסגולות הרפואיות הרבות שיש לצמח הקנאביס – והשימוש בצמח נעשה נפוץ יותר מדי שנה.

זני הקנאביס השונים

צמח הקנאביס, בדומה למשפחות אחרות של צמחים, גדל במספר תצורות ותתי זנים שונים. אמנם ניתן למצוא כמות גדולה של תתי זנים, אשר כל אחד מהם שונה קמעה. את מגוון הסוגים ניתן לקטלג תחת שני זנים עיקריים – סאטיבה ואינדיקה.

ההבדלים בין סאטיבה לאינדיקה

בין שני הזנים העיקריים של צמח הקנאביס ניתן להבדיל באמצעות כמה מאפיינים משמעותיים:

  1. הבדל חיצוני – זהו הבדל בולט ביותר בין שני הזנים. בעוד שצמח הקנאביס מסוג אינדיקה מאופיין בגובה נמוך ובעלעלים צפופים, לקנאביס מסוג סאטיבה ישנו גבעול ארוך ובעל צמיחת עלים מרווחת יותר. בנוסף, העלים של שני הזנים שונים בצורתם – העלים של האינדיקה הם קצרים ורחבים, והעלים של הסאטיבה דקים ומשוננים יותר.
  2. הבדל בהשפעה – זהו הבדל משמעותי ביותר והוא המשפיע בבחירת הזן המתאים ביותר לצרכים הרפואיים שלנו. בעוד צמח הקנאביס מסוג סאטיבה מאופיין בהשפעה ממריצה ומעוררת, השפעה שבאה לידי ביטוי גם ביצירת תאבון ויצירתיות והפחתה של דיכאון, צמח האינדיקה מייצר תחושת רוגע ומסייע להירדמות ולשינה איכותית יותר לסובלים מבעיות שינה.

המקור להבדלים בהשפעה בין סוגי הזנים

אמנם ניתן להפריד באופן מובהק בין שני סוגי צמח הקנאביס, אך קיים טשטוש בגבול בינן – זאת בשל הכלאות ושינויים מלאכותיים שנוצרו על מנת לייצר תתי זנים שונים. בנוסף, אין הבדל מהותי בכמות הקנבינואידים (החומרים המשפיעים בקנאביס), בין הסאטיבה לאינדיקה.

אם כן, קשה לקבוע מה מייצר את ההבדל בהשפעה בין שני סוגי הקנאביס העיקריים. תאוריה מובילה טוענת כי הבדל בטרפנים שבצמח (שאחראים לריח והטעם שלו), מייצר גם הבדל בהשפעה.

מחלות ומצבים בהם הקנאביס הרפואי יכול לסייע

השימוש בקנאביס הרפואי על מנת לטפל במצבים רפואיים ונפשיים משתנה ומתרחב מדי שנה. המחקר הרפואי ממשיך למצוא תועלות רפואיות מגוונות, ומתוכן הקהילה הרפואית ממשיכה להעניק קנאביס רפואי לטיפול במקרים רפואיים שונים:

  • בחילות והקאות – במצבים של בחילות מתמשכות, הוכח כי צמח הקנאביס יעיל באותה מידה ואף יותר מתרופות . בנוסף, הקנאביס מסוגל לספק תוצאות דומות לאלו של התרופות האחרות, ללא תופעות הלוואי הנפוצות דוגמת הזיות וסחרחורות.
  • איידס – חולים במחלת האיידס סובלים לעתים קרובות מהיעדר תיאבון וקשיים בהירדמות. שימוש בצמח הקנאביס מסוגל לעורר תיאבון ולסייע בהרגעה והשריית שינה ואכן ניתן למצוא מטופלים אשר קבלו המלצה למרשם לשימוש בקנאביס רפואי להקלה על תסמינים אלו.
  • כאב – שימוש נפוץ לקנאביס רפואי הוא הטיפול בכאב הכרוני. אחת ההשפעות הבולטות ביותר של הצמח היא הרגעה של השרירים והעצבים. הפחתת הכאב הפיזי מקלה מאוד לסובלים מכאב כרוני. בעוד שימוש בתרופות משככות כאבים עלול לעורר תופעות לוואי רבות, הקנאביס הרפואי נמנע מהן.
  • מצבים נוירולוגים – תסמונות שונות כמו טורט יכולות להגיע לשכיחות נמוכה יותר של הסימפטומים בזכות שימוש בקנאביס הרפואי. הוכח מדעית שהקנאביס מסייע בהרגעת ה ״טיקים״ שאופייניים לתסמונת הטורט.
  • אינסומניה – היעדר שינה הינו מחלה משמעותית. הקנאביס הרפואי ידוע בתור מעודד שינה והירגעות, ומתוך כך מהווה תרופה יעילה ביותר עבור מצבים שונים של אינסומניה.

הבדלים בין סוגי הקנאביס השונים – והתועלות השונות הניתן להפיק מכל סוג עבור מצבים רפואיים מגוונים

  • קנאביס אינדיקה: כנאמר לעיל, זן האינדיקה של הקנאביס מתאפיין בהשפעה מרגיעה. מתוך כך ישנן מספר תועלות רפואיות שניתן להפיק ממנו בהתאם למצב הרפואי ממנו אנו סובלים. חשוב לציין כי תועלות רפואיות אלו מתווספות על היתרונות הבריאותיים של צמח הקנאביס שהוזכרו.

התחום הנפשי: השימוש בקנאביס הרפואי מסוג אינדיקה נפוץ לרוב בקרב הסובלים ממצבי חרדה ובעיות שינה. אלו הם תחומים הקשורים זה לזה, כמו גם להפרעות טורדניות כפייתיות. במידה ואנו סובלים מאחד המצבים הללו, שימוש בקנאביס מסוג אינדיקה יכול לסייע לנו בהקלת הסימפטומים ואף בהקלה משמעותית בתופעות המחלה.

במחלות מסוג זה, הסימפטומים הם  שורש המחלה. כלומר – במידה ואנו מצליחים למנוע את התקפי החרדה שלנו, אנו למעשה מטפלים במחלה עצמה. מתוך כך,שימוש בקנאביס מסוג אינדיקה איננו רק מקל על התסמינים של המחלה, אלא למעשה גם עוזר בהבראה שלנו ממנה.

התחום הפיזי: בשל הסגולות המרגיעות של צמח הקנאביס מסוג אינדיקה, השימוש בו נפוץ גם בקרב אנשים הסובלים ממצבים של כאבים שונים. מחלות רבות מעוררות כאבים עזים, לדוגמה: פרקינסון וטרשת נפוצה. במידה ואנו סובלים ממחלות כאלו, שימוש בקנאביס מסוג אינדיקה יכול לסייע לנו להתגבר על סימפטום הכאבים הפיזיים.

חשוב לציין כי מצב בו אנו מצליחים להתגבר על חלק מהכאבים הפיזיים שנובעים ממחלות קשות, יכול להקל על הגוף שלנו להתרכז בפתרון המחלה עצמה. לפיכך, ייתכן כי קנאביס רפואי מסוג אינדיקה מסוגל לסייע לנו להירפא גם ממחלות פיזיות.

ישנן מחלות רבות אשר גורמות לנוקשות בשרירים. בזכות ההשפעה המרגיעה של זן קנאביס זה, שימוש בו במצבים אלו יכול להרגיע את השרירים ולהקל על הפעילות היומיומית שלנו.

  • קנאביס סאטיבה: ניתן לקטלג את ההשפעות השונות של צמח הקנאביס מסוג סאטיבה כמנוגדות לזו של האינדיקה. שימוש בסאטיבה מאופיין בהשפעות ממריצות ומעוררות, בתחומים פיזיים ונפשיים שונים. מתוך כך, ישנם לא מעט מחלות שהשימוש בקנאביס מסוג סאטיבה יכול לסייע להתמודדות איתה.

התחום הפיזי: שימוש בקנאביס סאטיבה נפוץ בקרב מטופלים בכימותרפיה בשל מחלת הסרטן. צמח הסאטיבה מסייע לגוף שלנו להישאר בעירנות ובאנרגיה, ולהקל על תסמיני הכימותרפיה הכוללים עייפות, לאות והיעדר תאבון. לאור כמות התרופות הגדולה שמעורבת בתהליך הכימותרפי – המטופלים ולעיתים רבות גם הרופאים מעדיפים את השימוש במריחואנה על פני תרופות , על מנת שלא ליצור עומס יתר של חומרים כימים בגוף.

התחום הנפשי: כיום, אנשים רבים ברחבי העולם סובלים ממיגרנות ומדיכאון. מחלות נפוצות אלו מקבלות מדי שנה יותר מקום על ידי הממסד הרפואי כמחלות לגיטימיות שדורשות טיפול עקבי. מאפיין וגורם עיקרי למחלות אלו הינה העייפות והיעדר האנרגיה. שימוש בקנאביס מסוג סאטיבה יכול לעורר את הגוף שלנו ולעודד תיאבון, לעורר ולהרים את מצב הרוח.

חשוב לציין כי את סוגי הקנאביס השונים ניתן לצרוך בתצורות מגוונות, לרבות אידוי, עישון ובליעה של טיפות מתצורת השמנים. ניתן גם לבחור בשמנים אשר אינם כוללים את החומרים הפסיכואקטיביים על מנת להימנע מהשפעת הצמח בתחומים אלו.

בית המרקחת אורנים פארם פועל מעל ל 15 שנים בתחום הפארם. בית המרקחת גאה במקצוענות ויעילות, ופועל בכל רחבי הארץ באמצעות שירות משלוחים יעיל. ברשות החנות אתר אינטרנט מתקדם, ממנו ניתן להזמין תרופות מרשם, קנאביס רפואי ומוצרי פארם שונים ולקבל אותם עד הבית (למעט איזור אילת והערבה). לפרטים נוספים אודות בית המרקחת, לחצו כאן.

תכנים אחרונים

קנאביס – משלוחים

אנו חיים בתקופה המאופיינת בהתפתחויות צרכניות משמעותיות הצועדת לכיוון הפשטת תהליך הרכישה. הדבר מתבטא בעלייה מתמדת ברכישות המבוצעות ברשת לעומת רכישות בדריכה בחנויות . גם

קנאביס אינדיקה

זני קנאביס מאופיינים בדרך כלל בשלוש קטגוריות עיקריות, אינדיקה, סאטיבה והיברידי. מטופלים בקנאביס רפואי, חשופים למגוון מוצרים רחב המתחלק בהתאם לקבוצות הנבדלות הללו. הסיבה לכך

משלוח קנאביס רפואי

קנאביס רפואי ידוע כצמח בעל סגולות מרפא מהדומיננטים ביותר בצומח. ככזה, הוא הפך בשנים האחרונות כחלק מטיפולים רפואיים עבור מגוון רחב של מחלות – וזאת

מלאי קנאביס רפואי – בתי מרקחת

יחד עם הפופולריות הגוברת של צמח הקנאביס כאמצעי רפואי לטיפול במחלות רבות, כך גם הדרך להשיגו הולכת ונעשית מסובכת פחות. אם בעבר נאלצנו לחפש ארוכות

תפרחת קנאביס

שלב הפריחה הוא החלק המעניין ביותר במחזור החיים של צמח הקנאביס. המגדלים המורשים  דואגים לטפח את הצמח משלב הזריעה ועד לשלב קצירת הפרח. על מנת

קנאביס

את צמח הקנאביס גילה האדם עוד מימי ראשית הציוויליזציה. עדויות ראשונות לשימוש בו ניתן לתארך כאלפי שנים לפני הספירה. בקנאביס השתמשו לרוב למטרות פסיכדליות. בתרבויות

דילוג לתוכן