בית מרקחת אורנים פארם

משלוחים בפריסה ארצית

הזמנה מעל 350 ₪ משלוח חינם

02-6792632

קנאביס סאטיבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

קנאביס סאטיבה הוא זן ממשפחת הקנאביס הנוטה לרוב לשגשג במזג אוויר חם. צמח הסאטיבה תורבת לאורך ההיסטוריה המתועדת ונקצר עבור הסיבים, הזרעים והשמן שהפיקו ממנו, אשר שימשו בעבר למטרות תעשייתיות, תזונתיות ורפואיות. כיום, זני קנאביס סאטיבה עדיין גדלים באופן טבעי באזורים לחים וטרופיים רבים בעולם.

למרות שלזנים שונים של קנאביס יש תנאי גידול בסיסיים די דומים, כל זן משתנה בדפוסי הצמיחה ובתפוקה שלו. שתי הקטגוריות העיקריות הן אינדיקה וסאטיבה. צמחי האינדיקה, באופן כללי, גדלים מהר יותר מצמחי סאטיבה, ונוטים לייצר יותר ניצנים. האינדיקה על פי רוב, נוטה לרמות THC גבוהות יותר ונדרש מעט יותר זמן עד להגעה לשלב הבשלות. מסיבות אלו, גידול קנאביס סאטיבה מצריך סוג מסוים של טיפול שאמנם דומה לטיפול כלל  הקנאביס, אך ישנם מספר הבדלים חשובים.

אופני הגידול של צמח הסאטיבה

סאטיבה נוטה לגדול טוב יותר בתנאי חום מאשר זני האינדיקה. ניתן כמובן לפקח ולבקר ביעילות רבה יותר את הטמפרטורה על ידי גידול בתוך חדר ייעודי (Indoor). קל יותר להתאים אישית את הטמפרטורה בסביבה מבוקרת, שלא כמו בטבע שם מזג האוויר והשמש אינם ניתנים לחיזוי מדויק. טמפרטורות גבוהות או נמוכות מדי יכולות לזעזע את הצמח, אם כי באופן מפתיע זה יכול גם להיות מועיל להפליא, או מנגד להאט את הצמיחה או להפחית את תכולת ה-THC.

בהתאם, תנאי הקרקע צריכים להיות מבוקרים היטב מבחינת החומציות. חומציות גבוהה מדי עלולה לפגוע בצמח, וככזה, יש להיזהר בשלב הדישון כיוון שהוא עלול לשנות באופן ניכר את רמת החומציות בקרקע. חומציות בסיסית מידי תעצור את הצמיחה. חומציות הקרקע או רמת ה-pH האידיאלית תהיה בין 5.8 ל-6.5. צמחי קנאביס סאטיבה נוטים לגדול טוב יותר בסביבה המכילה חנקן.

לגידול מוצלח של הקנאביס נדרשת זמינות גבוהה של אור על מנת להטיב את תהליך הפוטוסינתזה החשוב לצמיחה מיטבית. למעשה, תאורה נכונה הינה משמעותית ביותר לצמח הקנאביס ביחס לצמחים אחרים, בשל חיוניות האנרגיה הביוסינתטית עבורם. ניתן להשיג רמת תאורה גבוהה באמצעות מערכות תאורה יחודיות לחקלאות המאפשרת שליטה מלאה על פרמטר חשוב זה.

כמות ותדירות ההשקיה תלויים באור ובחום, כמו גם בשלב הצמיחה שבו נמצא הצמח. מיעוט השקיה ימנע מהצמח להגיע ליבול מירבי ועודף השקיה עלולה לחנוק את השורשים, להזמין מזיקים נוספים ולהפחית חיידקים מועילים. עדיף לאפשר לאדמה להתייבש מספיק לפני ההשקיה הבאה. השקיה אוטומטית בטפטוף הינה פתרון מצוין לאיזון כמות המים ותסייע רבות לגידול קנאביס, בזכות הניטור המתאפשר כיום במערכות אלו הדואגות ללחות קרקע מדויקת מאוד.

קנאביס סאטיבה זקוק בדרך כלל ליותר חנקן מאשלגן וזרחן. גם חומרים משניים ומיקרו-מזינים נדרשים במינונים נמוכים יותר. יש לנקוט בזהירות בעת הדישון כדי לא להגזים באף חומר מזין, שכן זה יכול לפגוע בצמח. חומרים הדישון יכולים להשפיע על תפוקת הצמח, כמות הקנבינואידים ותכולת ה-THC. האיזון של חומרי הזנה מהצומח ותזמון היישום שלהם חיוני בפיתוח משטרי תזונה אידיאלים עבור הסאטיבה, כמו גם לכל צמח קנאביס.

הלחות נמדדת ביחס לכמות אור השמש והחום. צמח סאטיבה זקוק לרמת לחות בטווח שבין 40-60 אחוזים. ניתן לשלוט בלחות טוב יותר בגידול בתוך מבנה (Indoor). תנאים יובש בדרך כלל אינם טובים לצמחי קנאביס בכלל, אך עבור סאטיבה במיוחד, הם עלולים לייבש את העלים ולהאט את קצב הפוטוסינתזה.

צמח הסאטיבה, על פי רוב, זקוק למעט יותר חום ביחס לאינדיקה, כמו גם לחומרים מזינים מגוונים יותר. ובכל זאת, משתני גידול אלו ניתנים לשליטה עבור כל צמחי הקנאביס מכל זן ובכל סביבת גידול. רק על ידי מדידה עם ציוד מדויק וניטור ההתקדמות בגדילה בזמן אמת ניתן יהיה להבין את התמונה המלאה של השפעת סביבת הצמח על התוצרת. דרך פרוטוקולי גידול ניתן יהיה להגיע למסקנות אילו משתנים סביבתיים משפיעים ובאיזה אופן על גידול הצמח ועל התוצר שהוא מניב.

הבדלים בין סאטיבה לאינדיקה

בעוד שזני קנאביס יכולים להכיל שילוב גנטי של סאטיבה ואינדיקה, ישנם מספר הבדלים ברורים בין שני הזנים. ראשית, בהתאם להופעתם בטבע, צמחי סאטיבה גבוהים יותר מצמחי אינדיקה. הענפים של צמח קנאביס סאטיבה נוטים להתפשט ולגדול כלפי מעלה, בעוד שהעלים המסודרים בכף היד הם בדרך כלל ארוכים וצרים. שלא כמו בזני אינדיקה שבהם פרחי הצמח מתקבצים סביב הצמתים, בסאטיבה, הפרחים מתחילים בצמתים ומתרחבים לאורך הגבעול.

לצמחי סאטיבה יש תקופות צמיחה ארוכות בהרבה מאלו של זני האינדיקה, מה שלוקח בין 10 ל-16 שבועות לבגרות מלאה במהלך תקופת הפריחה. בעוד שזני סאטיבה דורשים יותר סבלנות מהמגדלים, תקופות הצמיחה הארוכות יותר שלהם מביאות ליבול גבוה בהרבה.

כמויות הקנבינואידים יכולות להשתנות באופן משמעותי לפי זן. צמחי הסאטיבה מכילים בדרך כלל ריכוז גבוה יותר של THC בהשוואה לזני אינדיקה. THC היא התרכובת הכימית הגורמת להשפעות אופוריות ופסיכואקטיביות. לקנאביס סאטיבה יש גם ריכוז נמוך יותר של התרכובת הלא פסיכואקטיבית, CBD, מאשר זני האינדיקה.

יתרונות רפואיים של קנאביס סאטיבה

כעיקרון, כל החברות המובילות מגדלות ומשתמשות בקנאביס סאטיבה למען צרכים רפואיים, שכן זהו זן קנאביס חשוב, לא פחות מהאינדיקה. שמות חברות היצרניות המובילות בתחום הם גרינקום, קנאמדיק, יוניבו, פארמוקן, קנוניק, קנאבר, טוגדר ועוד.

בכללי, ההמלצה לשימוש בזני הסאטיבה תהיה דווקא במהלך היום, ולא כשימוש לפני השינה. הסאטיבה מעלה את האנרגיה, מפחיתה דיכאון וחרדות ומשפרת את יכולת הריכוז שלנו. חשוב לציין בהקשר זה שההשפעה של הסאטיבה, כמו של צמח הקנאביס בכלל, היא מאוד סובייקטיבית כתלות בזהות המשתמש ובמצבו הרפואי.

לפיכך, התפיסה הכללית היא שהסאטיבה מספק תחושת השפעה ממריצה יותר מהאינדיקה, אם כי הצמח יכול גם לעורר חרדה אצל אנשים מסוימים. סאטיבה יכול להועיל גם לאנשים הסובלים מדיכאון, כאבי ראש כרוניים, בחילות ואובדן תיאבון.

שוב, חשוב לציין שכמה מחקרים מדעיים שוללים טענות אלה. צמחי סאטיבה מסוימים עשויים להמריץ בעוד שאחרים דווקא לא. אותו הדבר לגבי זני האינדיקה. עדויות מצביעות על כך שהסאטיבה ממריץ יותר והאינדיקה מרגיע יותר, אבל המציאות המדעית מעט יותר מורכבת. למעשה, אין “כללי ברזל” וההשפעות עלולות להיות שונות בן מטופל למטופל בזנים ותתי זנים שונים.

למרות שאולי יש באמת הבדלים משמעותיים בין שני הצמחים, חשוב שכל משתמש יתייעץ עם הרוקח בבחירת הזנים על מנת לבחור את הזן המתאים ביותר לצרכיו. גם באותם הזנים הספציפיים, מחקרים הוכיחו שיש שונות אפשרית עצומה בתכולת ה-THC, מה שמצביע על כך שאותו הדבר נכון לגבי תרכובות קנבינואידיות אחרות של כל זן וצמח סאטיבה.

לסיכום, צמח הסאטיבה מגביר את היצירתיות ואפילו מחדד את יכולת הריכוז. הסאטיבה מעודדת הפרשת סרוטונין, המווסת למידה, משפר מצבי רוח, חרדה ותיאבון.

תכנים אחרונים

קנאביס – משלוחים

אנו חיים בתקופה המאופיינת בהתפתחויות צרכניות משמעותיות הצועדת לכיוון הפשטת תהליך הרכישה. הדבר מתבטא בעלייה מתמדת ברכישות המבוצעות ברשת לעומת רכישות בדריכה בחנויות . גם

קנאביס אינדיקה

זני קנאביס מאופיינים בדרך כלל בשלוש קטגוריות עיקריות, אינדיקה, סאטיבה והיברידי. מטופלים בקנאביס רפואי, חשופים למגוון מוצרים רחב המתחלק בהתאם לקבוצות הנבדלות הללו. הסיבה לכך

משלוח קנאביס רפואי

קנאביס רפואי ידוע כצמח בעל סגולות מרפא מהדומיננטים ביותר בצומח. ככזה, הוא הפך בשנים האחרונות כחלק מטיפולים רפואיים עבור מגוון רחב של מחלות – וזאת

מלאי קנאביס רפואי – בתי מרקחת

יחד עם הפופולריות הגוברת של צמח הקנאביס כאמצעי רפואי לטיפול במחלות רבות, כך גם הדרך להשיגו הולכת ונעשית מסובכת פחות. אם בעבר נאלצנו לחפש ארוכות

תפרחת קנאביס

שלב הפריחה הוא החלק המעניין ביותר במחזור החיים של צמח הקנאביס. המגדלים המורשים  דואגים לטפח את הצמח משלב הזריעה ועד לשלב קצירת הפרח. על מנת

קנאביס

את צמח הקנאביס גילה האדם עוד מימי ראשית הציוויליזציה. עדויות ראשונות לשימוש בו ניתן לתארך כאלפי שנים לפני הספירה. בקנאביס השתמשו לרוב למטרות פסיכדליות. בתרבויות

דילוג לתוכן