בית מרקחת אורנים פארם

משלוחים בפריסה ארצית

הזמנה מעל 350 ₪ משלוח חינם

02-6792632

שמן קנאביס רפואי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

אם בעבר שימוש בקנאביס היה נחשב כנטילת סמים לצרוך “בריחה מהמציאות”, כיום  ניכר שינוי רב בתפיסת הרפואה (ושל החברה ככלל) בנוגע לשימוש בקנאביס, בזכות הניסיון שנצבר ביעילותו בהקלה על חולים. קנאביס ניתן לנטילה במספר דרכים והוכח כיעיל בהקלת מכאובים, הפגת תחושות מעיקות ומציקות, ובעיקר כמשפר את איכות החיים של המטופלים הנוטלים אותו, במידה והנטילה נעשית באופן מדוד ומדויק, לפי הוראות הרופא, ככל טיפול רפואי אחר.

עם זאת, הקנאביס הרפואי מוגדר בארץ כסם מסוכן וכך מקוטלג בפקודת הרוקחים. הפיקוח והבקרה עליו  הדוקים ולא כל אחד יכול לקבל מרשם לקנאביס רפואי. אלו מכם שנזקקים לו עקב בעיה רפואית, עשויים לגלות שהשימוש בו עשוי להקל ולעזור מאוד בשגרת היום יום. כאן תוכלו למצוא אינפורמציה שימושית  בנוגע לשימוש ולאופן הצריכה של שמן קנאביס רפואי – אחת הצורות הפופולריות לצריכת קנאביס למטרות רפואיות.

איך צורכים שמן קנאביס?

שמן קנאביס רפואי מומלץ לצריכה באופן אוראלי: יש לטול אותו בטפטוף לתוך הפה רצוי מאוד מתחת ללשון – שם הוא ייספג בצורה המיטבית בכלי הדם. השמן מגיע מהול בתמציות של שמנים אחרים, כך שאין צורך לדלל אותו. למרות שניתן להוסיף את שמן הקנאביס למאכלים שונים, שלאחר אכילתם תורגש השפעתו, זוהי אינה דרך מומלצת לטול את השמן שכן ההשפעה אינה מיידית, וקשה להעריך מראש את רמת הספיגה ואת משך ההשפעה. הנטילה התת-לשונית נחשבת מדודה, יעילה ותואמת את המלצת הרופאים.

איך זה נוצר? קצת על גידול והכנת שמן קנאביס

בניגוד לחומרים שמופצים ונמכרים באופן לא חוקי, קנאביס רפואי עובר תהליכי פיקוח ובקרת איכות קפדניים, שכן מדובר בתרופה לכל דבר ולכל אורך שרשרת הייצור, האחסון והשינוע קיים פרוטוקול אליו היצרנים מחויבים בהתאם לתקנות, הנהלים והסטנדרטים שקבע משרד הבריאות. כאשר אתם נוטלים קנאביס רפואי על צורותיו, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם נוטלים באופן בטוח וזהה לטיפול שקבע הרופא ובכך  להגיע למטרה-  לשפר את בריאותכם ולהקל על שגרת החיים. הקנאביס הרפואי בישראל גדל ומיוצר תחת פיקוח קפדני והמטופלים הנזקקים לו, יכולים להיות בטוחים כי הם צורכים קנאביס באיכות גבוהה, עם שקיפות למינון המדויק, התוקף , ותהליכי העיקור ממזיקים שהמוצר עבר.

באופן ספציפי, שמן קנאביס מיוצר על ידי ערבוב של מיצוי הצמח ביחד עם שמנים נוספים – בדרך כלל שמן זית. המיצוי מתבצע כך שהוא שומר על רמה גבוהה של חומרים פעילים, ולכן מטופלים רבים יעידו ששימוש בשמן מעניק תוצאה חזקה יותר בהשוואה לעישון של תפרחת קנאביס. כיוון שההשפעה מאוד אינדיבידואלית, לרוב הרופא ימליץ על התחלת טיפול במינון נמוך יחסית (כטיפה אחת לכל שימוש) וינחה את המטופל כיצד לפעול במידה וההשפעה אינה מספיק מורגשת.

האם שמן קנאביס רפוא יכול להקל גם עלי?

אם שמעתם על תוצאות הטיפול בשמן הקנאביס ממטופל אחר, או שאולי נתקלתם בפוסטים ברשת והמלצות אחרות, סביר להניח שתרצו לדעת עוד על אפשרויות ההתנסות בסוג טיפול זה. אבל האם גם אתם יכולים, או רשאים, להיעזר בו? כדי לסייע לכם לענות על כך, הנה רשימה של מצבים רפואיים ומחלות אשר עשויים להשתפר עקב נטילת שמן קנאביס רפואי, שעבורן משרד הבריאות התווה מרשמי קנאביס רפואי:

  • מחלת הפרקינסון
  • אפילפסיה
  • תסמונת טורט
  • אוטיזם
  • טרשת נפוצה
  • מחלת האיידס
  • PTSD (פוסט טראומה)
  • מחלת מעי דלקתי (כגון כיבית, קרוהן או קוליטיס)
  • חולי סרטן
  • חולים הסובלים מכאבים קשים לא מוסברים

כמובן שכדי לקבל מרשם רפואי לשמן קנאביס, תתבקשו להתייעץ עם הרופא שלכם ולקבל את חוות דעתו המקצועית בנושא. הוא זה שיקבע האם מצבכם דורש נטילת קנאביס רפואי, ובאיזו צורה (נטילת שמן או עישון הקנאביס).

חשוב לציין, שלא כל מחלה שתוארה ברשימה זו יבטיח לכם קבלת מרשם עבור קנאביס רפואי באופן אוטומטי (לדוגמא, בדרך כלל חולי סרטן המקבלים קנאביס רפואי הם חולים הסובלים ממחלת סרטן פעילה, או חולים אשר עוברים טיפולי כימותרפיה או הקרנות). עבור כמעט כל אחת מהמחלות האלו, קנאביס רפואי ייחשב כמוצא אחרון, שיינתן רק אם וכאשר המטופל לא הגיב לתרופות אחרות, או שהן לא הצליחו לשפר משמעותית את מצבו. בנוסף, לא עבור כולם מתאים כל סוג של שימוש בקנאביס –  על כך בהמשך.

למה להשתמש דווקא בשמן קנאביס?

ישנם מספר מקרים שבהם צריכת הקנאביס תתבצע באמצעות נטילת שמן, ולא בדרכים אחרות, כמו עישון או אידוי הקנאביס. לדוגמא, נטילת שמן מתאימה יותר לאנשים בגיל הזהב, או לילדים – אוכלוסיות שלא רצוי שיעשנו, גם אם מדובר בחומר רפואי. בנוסף, אם אתם סובלים ממחלה  בדרכי הנשימה או הריאות, כמובן שעישון הוא לא הפתרון עבורכם.

בנוסף, השימוש בטיפות הוא דיסקרטי יותר, עבור אלו מכם שלא מעוניינים שהסובבים  ידעו על השימוש האישי בקנאביס, חיוני ככל שיהיה. יתרון נוסף הוא שהשימוש בטיפות לא מצריך שום ציוד נוסף, בניגוד לשיטות כמו עישון, הדורשות אביזרים נוספים על מנת שתוכלו לצרוך את הקנאביס. חוץ מיתרונות ברורים אלו, חשוב לציין שהשימוש בשמן הוא גם מהיר יותר, קל יותר, לרוב השפעתו חזקה יותר מהשפעת עישון. עקב כך, בפעמים הראשונות של נטילת השמן עלולות להיווצר תופעות מסוימות חלקן אף לא נעימות, אך עם השימוש החוזר, הגוף יסתגל לנטילה ותופעות לא נעימות או לא מוכרות ידעכו.

מה חשוב לדעת לפני שנוטלים שמן קנאביס?

ישנן כמה עצות שחשוב לזכור ולפעול על פיהן במידה ואתם נוטלים שמן קנאביס – במיוחד בפעם הראשונה, אך גם בהמשך הדרך, גם אם צרכתם קנאביס בעבר בצורות מתן אחרות,  שכן כמו שצוין נטילת שמן קנאביס לא דומה לצריכתו דרך עישון או אידוי.

ראשית, לפני נטילת השמן, חשוב לדאוג שאתם נמצאים בבית, במקום נוח ונעים, ועדיף שיהיה לידכם חבר או קרוב משפחה שיוכל להשגיח עליכם ולהיות שם בשבילכם במקרה הצורך. בפעמים הראשונות של נטילת הקנאביס, אתם עשויים לחוש תחושות המזכירות ריחוף או סחרור, וחשוב שיהיה לצידכם אדם שאתם סומכים עליו שיוכל להרגיע ולעזור לכם. בנוסף, צריכת שמן קנאביס לא יכולה להתבצע לפני פעולות כמו נהיגה, הרמת משאות כבדים או הפעלת מכונות. דאגו להימנע מפעולות אלה לאחר נטילת השמן.

אם הינכם סובלים ממחלה כמו סכרת, או כל מחלה אחרת אשר משפיעה על רמות הסוכר ולחץ הדם, חשוב שתדעו שלקנאביס יש נטייה לגרום לצניחת הסוכר בדם. הרופא שלכם ודאי ידאג ליידע אתכם בכך, אך בכל מקרה חשוב שתהיו מודעים לתופעה ותדעו איך להתמודד איתה בהתאם למצבכם.

פרט קטן ונוסף, שאינו חיוני  אך טוב לדעת אותו מראש, טעמו של שמן הקנאביס הוא בדרך כלל מר. למרות שהנטילה מתבצעת מתחת ללשון, חלל הפה עדיין עלול להתמלא בטעם מריר ולא נעים, ולכן מומלץ שתכינו מראש חטיף כלשהוא שיסייע להעביר את הטעם: מיץ מפרי הדר כלשהו, קוביית שוקולד, או אפילו חתיכת לימון ישתלטו על המצב ויעבירו את המרירות במהרה. מים או סודה פחות מומלצים, שכן הם יעצימו וידגישו את תחושת המרירות.

אם אינכם בטוחים באיזה שמן לבחור, או שאתם לא יודעים איך לבצע הזמנת שמן קנאביס באינטרנט, פנו אלינו עוד היום ואנו נשמח לסייע לכם בכל שאלה.

תכנים אחרונים

קנאביס – משלוחים

אנו חיים בתקופה המאופיינת בהתפתחויות צרכניות משמעותיות הצועדת לכיוון הפשטת תהליך הרכישה. הדבר מתבטא בעלייה מתמדת ברכישות המבוצעות ברשת לעומת רכישות בדריכה בחנויות . גם

קנאביס אינדיקה

זני קנאביס מאופיינים בדרך כלל בשלוש קטגוריות עיקריות, אינדיקה, סאטיבה והיברידי. מטופלים בקנאביס רפואי, חשופים למגוון מוצרים רחב המתחלק בהתאם לקבוצות הנבדלות הללו. הסיבה לכך

משלוח קנאביס רפואי

קנאביס רפואי ידוע כצמח בעל סגולות מרפא מהדומיננטים ביותר בצומח. ככזה, הוא הפך בשנים האחרונות כחלק מטיפולים רפואיים עבור מגוון רחב של מחלות – וזאת

מלאי קנאביס רפואי – בתי מרקחת

יחד עם הפופולריות הגוברת של צמח הקנאביס כאמצעי רפואי לטיפול במחלות רבות, כך גם הדרך להשיגו הולכת ונעשית מסובכת פחות. אם בעבר נאלצנו לחפש ארוכות

תפרחת קנאביס

שלב הפריחה הוא החלק המעניין ביותר במחזור החיים של צמח הקנאביס. המגדלים המורשים  דואגים לטפח את הצמח משלב הזריעה ועד לשלב קצירת הפרח. על מנת

קנאביס

את צמח הקנאביס גילה האדם עוד מימי ראשית הציוויליזציה. עדויות ראשונות לשימוש בו ניתן לתארך כאלפי שנים לפני הספירה. בקנאביס השתמשו לרוב למטרות פסיכדליות. בתרבויות

דילוג לתוכן